3 прости начина за прочистващо хранене след празниците
08 Jan
0

3 прости начина за прочистващо хранене след празниците

Публикувано от: Nasko Прочита: 339

Надяваме се, че сте отделили този празничен сезон, за да се насладите на времето прекарано със семейството и приятелите си, да ядете много вкусна храна, без да се притеснявате твърде много за калориите, въглехидратите или мазнините. Въпреки че, да се прекалява с хапването по време на празниците не е много умно, приятната храна със семейството и приятелите е нещо, което трябва да се уважава. Но сега вече може би е време да се върнете към здравословното рутинно ежедневие и има няколко прости начина, по които можете да направите точно това.

Забравете да броите или измервате каквото и да било - диетите може да работят за някои хора, но прочистващият режим ще работи за всички. Затова бихме искали да ви покажем някои прости, но ефективни начини именно за прочистване след празниците, за да можете да навлезете в новата година с енергия, жар и ентусиазъм!

Хидратирайте тялото си

  Знаете ли, че повечето хора вярват, че са гладни или  уморени, а всъщност са просто дехидратирани и жадни ? Забравете правилото да пиете осем чаши вода на ден. Всеки има нужда от различни количества в зависимост от телесния си размер, приема на натрий, нивата на енергия и нивата на активност. Затова започнете деня си с огромна чаша вода и пийте по малко на всеки час, ако можете, дори и да не е пълна чаша. Също така се стремете да приемате зеленчуци, плодове и храни, богати на вода като смутита, супи и дори салати, за да поддържате тялото си хидратирано, когато не пиете вода.
О, и ако не харесвате вкуса на обикновената вода, просто  изцедете малко лимон или лайм, за да подобрите вкуса и да добавите допълнително витамин С и ензими.

Преминете на закуска на растителна основа

Ако се храните изцяло на растителна основа, чудесно! Ако не, започнете новата си година, като просто размените месото или яйцето си с опция на растителна основа. Закуската е едно от най-лесните ястия за преминаване на растителна основа, защото има толкова много възможности. Избирайки растителна основа на закуска, вие ще приемате жива храна, което ви дава повече енергия. Изборът на растителна храна за закуска означава поемане в организма на повече витамини, минерали и хранителни вещества, които клетките ви да преработват по-бързо в енергия и да ви накарат да се чувствате по-енергични през целия ден.
Страхотните опции включват: овесени ядки, чиа, киноа зърнени храни, зелени смути , плодове и ядки със семена, накиснати с кисело мляко и дори малко вкусно кафе , чай или дори шейк или прясно зеленчуков сок, ако решите да си го направите.

Опитайте се да забравите за ...

На следващо място, намалете три неща в храненето си, които отнемат от вашата енергия, здраве и нарушават възможностите за управление на теглото: захар, мазнини и сол. Но нека да бъдем коректни: естествените захари от растителни храни като плодове, боб, бобови растения, зеленчуци, зърнени храни, ядки и семена не са това, за което говорим тук. Добавените захари (здравословни или не), заедно с рафинирани захари, като бяла и кафява захар, и царевичен сироп, декстроза или други страшни имена за захари са това, за което става въпрос. Захарта ви състарява, променя хранителните ви желания, добавя излишно тегло и нарушава кръвната ви захар. Защо да хабите енергия и апетит за добавени, непълни източници на захар, когато просто можете да ядете цели храни? Изпробвайте например веган шоколадов мус без захар вместо сладък сладолед ще бъдете удовлетворени!
Опитайте се да поемате мазнини от цели хранителни източници , като авокадо, маслини, кокос и ядки и семена, вместо да приемате мазнини, които са рафинирани, преработени и като цяло липсват хранителните вещества.
Натрият (солта) също е нещо, което трябва да позабравите, за да избегнете високото кръвно налягане, желание за непрекъснато хранене и евентуално препиване с вода. Натрият се среща естествено във всички храни в по-голямата си част и добавянето на сол към храната ви не е необходимо. Плюс това, много основни варианти като бадемово мляко, подправки като горчица и тамари, заедно със салса и кисело зеле имат всички нива на натрий, така че наистина няма нужда да добавяте повече от солта. Доверете ни се, изхвърлете солта и ще се почувствате по-леки, по-чисти и като цяло по-балансирани за нула време!

Коментари
Напиши коментар

© Biohealthy.BG 2020 - Всички права запазени

плащане с борика плащане с виза плащане с master card